Alimentatia pe perioada sarcinii

Alimentatia pe perioada sarcinii

Esti o sustinatoare a unui stil de viata sanatos sau dimpotriva, esti obisnuita sa nu iti refuzi nimic? Acum tu esti mai intai de toate, o viitoare mama. In perioada de sarcina, trebuie sa ai o nutritie adecvata.

Ce este o nutritie adecvata

Bebelusul are nevoie de anumite substante pentru dezvoltarea si cresterea sanatoasa. Prin urmare, meniul zilnic trebuie  sa contina produse sanatoase. A-ti fi frica de cuvantul „dieta” nu este necesar,  pentru ca nu trebuie sa mori de foame. O dieta echilibrata pentru femeile gravide este utila si diversa.

despre alimentatia pe perioada sarcinii

Reguli de baza

Iata cateva recomandari, pentru a asigura complet substantele necesare copilului tau:

  • O mica gustare intre mesele principale. Bea intr-o zi cel putin 8 pahare de apa necarbogazoasa. Totusi, consulta medicul, deoarece excesul de apa din organism tau poate provoca edeme.
  • Diversificarea meniului. Combina alimentele din diferite grupe de produse alimentare: carbohidrati, proteine, grasimi, vitamine si minerale, fibre. Cu toate acestea, nu uita ca trebuie sa le combini corect.
  • Utilizeaza sucuri proaspete. Lamaia este un lucru indispensabil atat in ​​timpul sarcinii cat si dupa nastere.
  • Include supa in alimentatie. Supele sustin o digestie buna, deoarece sunt usor digerate si bogate in nutrienti. Poti gati supe cu un bulion secundar din carne si legume.
  • Mananca produse lactate. Produsele lactate sunt indispensabile daca doresti sa-ti imbunatatiti digestia. In plus, ele sunt foarte gustoase. Alege kefirul, iaurtul, smantana, laptele fermentat, laptele crud cu continut redus de grasimi. Mananca branza, deoarece contine mult calciu, dar asigura-te ca este, de asemenea, cu continut scazut de grasimi.
  • Nu renunta la carne. Trebuie preferata carnea cu continut scazut de grasime. Scoate pielea de la pasare, atunci cand faci friptura. Evita utilizarea carnatilor. Acest lucru va ajuta la controlul cresterii normale in greutate in timpul sarcinii.
  • Nu exclude din meniu pestele si fructele de mare, care sunt una dintre sursele principale de proteine ​​de inalta calitate si acizi grasi omega-3. De asemenea, pestele contine fosfor, care joaca un rol important in formarea tesutului osos al bebelusului.